Kodėl įlipimas pro priekines duris man netrukdo

Škoda troleibusas

Kol kas nesutikau nei vieno žmogaus, kuris būtų patenkintas dar liepos viduryje įvesta „naujove“ lipti į viešąjį transportą pro priekines duris. Naujoji tvarka, kaip mat, nepatinka visiems. Praėjus laikui atrodo, kad žmonės visgi po truputį nutyla, tačiau aš vis vien reguliariai, nors kartą į savaitę, išgirstu kaip kas nors iš pažįstamų ar šiaip lipančių į troleibusus keleivių piktinasi. Bet gal nėra viskas taip blogai? Pabandysiu trumpai apibrėžt ką naudingo !sau! įžvelgiau aš.

Esu ne aš vienas pastebėjęs, kad pas mus Lietuvoje žmonės taisyklių ir nurodymų laikosi tik pirmosiomis dienomis nuo jų įsigaliojimo. Praėjus kažkokiam laikui viskas grįžta į savo vėžes ir rieda toliau, beveik taip pat kaip anksčiau. Todėl dabar, praėjus beveik pusei metų nuo priekinių durų taisyklės įvedimo, ir pasibaigus naujos taisyklės bumui, galima ramiai apžvelgti šį dalyką iš gerosios pusės.

Visų pirmą tai mažiau kontrolierių. Mažiau tai dar švelniai pasakyta, per keturis važinėjimo į universitetą mėnesius manęs nepatikrino nei vieną kartą! Nežinau šiaip kam aš išvis tą e-bilietą pildau. Akivaizdi nauda, juk 22 litus galima kur kas naudingiau panaudoti, nei pirkti mėnesinį. Su nepapildytais e-bilietais dabar važinėja moksleiviai, važinėja studentai, važinėja ir bomžai bei kiti alkašai, kuriems kelią į transportą turėjo užtvert ta priekinių durų taisyklė. Bet praktiški žmonės susigaudė, nepirko vieną dieną Upokšnio, įsigijo e-bilietą ir dabar važinėja sau ramiai. Kaip tik šiandien toks vyriškis į autobusą įsiskverbė. Nešė nuo jo dešra ir kitais rūkytais gaminiais baisiai, po kelių minučių visas autobusas jau dvokė kaip rūkykla, bet niekas nieko negali pasakyti, vyriškis juk mėnesinį turi. Tiems kas už kelionę mokėjo turėtų būti „abydna“, tačiau kai kuriems tikrai buvo tas pats. Ko čia skustis, jei vistiek nemokamai važiuoji?

Yra ir kitų gerų priekinių durų pusių. Pavyzdžiui tai, kad žmonės į transportą lipa ilgiau. Atrodytų, kad jokios naudos tame nėra, tačiau man – žmogui, kuris paskutiniu metu pastoviai skuba ir neretai vėluoja, tai tikrai naudinga. Dabar dar iš tolo pamatęs savo troleibusą/autobusą gali tikėtis, kad spėsi pribėgt. Ne tik pribėgt, bet dar ir eilėj pastovėti prie įėjimo, juk pagalvokit kiek laiko praeina kol pusantro centnerio sverianti bobutę skverbiasi pro siaurą tarpą ir kiša vairuotojui savo e-bilietą. Vairuotojai šiuo metu vos ne demonstratyviai nusisuka ir žiūri pro langą, matyt jiems „bendravimo su klientais“ jau per daug. Kažkada jie turėjo savo nemažą erdvę atskirtą nuo salono, kur galėjo bent magnetofoną įsijungt, dabar deja jie tokios prabangos neturi. Trumpai tariant – galima suspėti net į tolumoje stovintį autobusą, gaila tik, kad stotelėse tenka ilgiau stovėt.

Vairuotojai vistiek dažnai nesilaiko šių naujų taisyklių. Be to, kad į bilietus jie dažnai net ir nežiūri (nors atsiranda ir aršių fanatikų), kai kurie tiesiog atidarinėja visas duris, net kai ir nėra grūsties. Prie miesto centro tokių atvejų labai mažai, tačiau kokiam užkampyje tai vos ne taisyklė, tiksliau tradicija. Aišku ypatingai kažko naudingo šiame dalyke nėra, tačiau tai labai patogu jei nori pavažiuoti tik vieną stotelę. Juk lipti pro priekines duris, grūstis pro visus iki vidurio nėra labai patogu. O jei skubi labai tai įlipai pro vidurines, pavažiavai stotelę vieną-kitą, išlipai ir bėgi kur reikia. Patogu-naujoviška-novatoriška!

Įlipus pro priekines duris, reikia sutelkt jėgas ir pabandyt prasiskverbt iki galo, nes gale visada būna laisvų vietų atsisėst. Bobutės nemėgsta važiuoti gale, todėl paeina iki troleibuso/autobuso vidurio ir toliau nejuda, taip sudarydamos kamštį. Tai ir gaunasi, kad priekis ir vidurys prikimštas, o gale atsiranda nemažai erdvės. Svarbu tik neišsigąsti darbininkų, kurie kaip senais gerais laikais gurkšnoja sau alų. Bet čia greičiau tik vasarą, žiemą net ir šie kieti vyrai šalto alaus vengia. Kartais net nežinau ką pasirinkti: bobutes priekyje ar mužikus gale(?)

Žmonės dažniau paeina pėsčiom. Centre, kur vairuotojai visgi vidurines duris atidarinėja retai, pavažiuot vieną stotelę problematiška. Kaip jau minėjau, vien pagalvojus apie tai, kad reikės dėl vienos stotelės grūstis per visą saloną, kyla mintis geriau paeit pėstute. Man tai ne problema, aš vaikščiot mėgstu. Tokio nusistatymo laikausi ne vienas aš, todėl transporte teoriškai turėtų šiek tiek sumažėti keleivių. Praktiškai to nesimato, bet bent jau žinai, kad tikimybė, jog tave pastums keleivis, bijantis nespėti išlipt, mažėja.

Iš tikrųjų tai tik menkniekiai, galėčiau pateikt dvigubai ir daugiau argumentų, kodėl šį priekinių durų taisyklė yra nesąmonė. Šią akcija galėčiau pavadint tik kaip bankrutuojančio Vilniaus transporto agoniją. Tačiau daugumos nuomonė niekam nerūpi. Svarbu tik, kad atvažiavę anglai (kurių pas mus kaip grybų po lietaus) pasijaustų jaukiai kaip Londone 🙂


2010-12-07

Atsakymai į “Kodėl įlipimas pro priekines duris man netrukdo”: 6

  1. amonas parašė:

    Atrodo tikrai nelabai vykęs „patobulinimas“. Jeigu visi nepasipildo tų e-bilietų, tai vieni nuostoliai, bet panašu kad valdžiai tai mažai rūpi. Ir šiaip, gaila, kai viešasis transportas tokiame lygyje, kad dvokia nuo visokių bomžų ir kitokių žemiausios klasės asmenų. Iki kitų šalių išvystytų viešojo transporto schemų mums dar labai toli… O kamščiai vis didėja ir didėja…

  2. Mantas parašė:

    Paskutinį kartą miesto viešuoju transportu važiavau rugsėjo pradžioj, kai su daiktas iš stoties reikėjo iki MRU bendrabučio nusigaut. O šiaip pradėjau praktikuot vaikščiojimą.

  3. ha parašė:

    Prie ko čia tas vilniaus transportas? gi pvz ir klaipėdoj tokia sistema gyvuoja, ir gana sėkmingai. Kas dėl grūdimosi tai sistema nė prie ko, dabar grūdiesi kad nueitum į autobuso galą, anksčiau grūsdavaisi kad įliptum ar išliptum iš autobuso. Sakot kontrolė netikrina – blogai? Tai kodėl buvo daug piktų replikų kai kontrolė tikrindavo kone kas antroj stotelėj ir gaišdavo laiką? kad kažkas nemokamai važiuoja tai jau ir pavydas bambą griaužia 🙂 Nepatinka bomžai ar mužikai autobuse? informuok atitinkamas instancijas ir jais pasirūpins. Ir galų gale, blogai važynėti su autobusu? sėsk į mikriuką, arba dar geriau – įsigyk dviratį ir riedėk patenkintas 🙂 Sistema gera, tik laikytis tvarkos visiems reikia. O mažiausiai jos nori laikytis tie kurie burba daugiausiai 🙂 sėkmės

  4. Polububijus parašė:

    Prie ko čia tas vilniaus transportas?
    Gyvenu Vilniuje, todėl apie Vilnių ir rašau.

    …anksčiau grūsdavaisi kad įliptum ar išliptum iš autobuso.
    Grūsties, mano manymu, anksčiau buvo mažiau.

    Sakot kontrolė netikrina – blogai?
    Neblogai. Iš tikrųjų man nei šilta, nei šalta dėl to. Anksčiau, kai važinėjau mažai, pirkdavau vienkartinius bilietus, dabar pildau e-bilietą. Tiesiog buvo žadėta, kad zuikių sumažės, o iš tikrųjų taip nėra.

    Nepatinka bomžai ar mužikai autobuse?
    Analogiškai – buvo žadėta, kad jų sumažės – realiai nieko nepasikeitė. Ir kas iš to, kad informuosiu, juk į kiekvieną troleibusą dėl to policininkus nepastatys.

    įsigyk dviratį
    vasarą taip ir darau arba pėstute vaikštau, bet žiema ir slidu ir šalta.

    O mažiausiai jos [tvarkos] nori laikytis tie kurie burba daugiausiai
    Burbėjimas gali paskatinti spręst problemas, abejingumas ir susitaikymas – ne.

    sėkmės
    Geros dienos 🙂

  5. Keliautuvas parašė:

    Kvailesnių v. transporto kainų kaip Vilniuje kažin ar dar rasi kur Lietuvoj.

  6. Polububijus parašė:

    Kaip tik šiandien juokingas atsitikimas buvo. Važiuoju aš 10 autobusu, sėdžiu pačiam gale. Stotelėj autobusas sustojo ir niekur nevažiuoja. Po kurio laiko užgeso ir variklis. Pasirodo čia dėl to, kad viena moteris neparodė e-bilieto. Vairuotojas ir kabinos kažką beldė beldė, paskui pribėgo prie jos ir sako „kodėl talono nepramušėt?“, jinai atsako „nes turiu daugkartinį…“. Pauzė tokia, vairuotojas – „a, nu tada gerai“ (visiškas absurdas 🙂 ). Grįžo į kabiną, bando užkurt variklį, o tas neužsiveda 😀 Pradėjo grindyse dangčius kelt, kažką atsuktuvu krapštyt – nieko nepavyko 😀 Visas autobusas iš jo šaiposi. Galiausiai taip ir nesugebėjo užvest, teko visiems išlipt. Štai kaip smagu 🙂

Komentuoti: Keliautuvas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *